sobota, 17 października 2015

#Szczęście

Jest to pojęcie względne, jeżeli ktoś śledził wcześniej mojego bloga, poprzednie posty, to ma świadomość, że lubię pisać o wszystkim i o niczym. Tym razem postaram się aby moje posty były bardziej zwięzłe i na temat. Przechodząc do tematu, ... czym tak na prawdę jest szczęście. Ja to rozumiem w ten sposób :
           Szczęście to jest ten moment mojego życie, kiedy nie musze się o nic martwić. Ten moment kiedy mogę  prawie cały czas spędzać z ludźmi których kocham, na których mi zależy. Czuję się człowiekiem szczęśliwym, tak ogólnie, wiadomo że zawsze mam gorsze dni, ale mimo tego zawsze należy szukać plusów aby nasze życie było jak najbardziej pełne radości i miłości.

Natomiast jak to rozumie internet ?
Szczęście jest emocją, spowodowaną doświadczeniami ocenianymi przez podmiot jako pozytywne. Psychologia wydziela w pojęciu szczęście rozbawienie i zadowolenie. [...] Według niektórych neurologów, szczęście pozostaje w ścisłym związku z poziomem serotoniny w synapsach jąder szwu, a także dopaminy w jądrze półleżącym oraz endorfin. Jako dowód przytacza się odczuwanie szczęścia pod wpływem substancji dopaminergicznych, serotoninergicznych oraz agonistów receptora opioidowego. ( Wikipedia)



Spytałem kilku ludzi jaka jest według nich definicja szczęścia, czyli słowa z którym teoretycznie maja częsty kontakt:

Człowiek 1
Definicja szczęścia? Moim zdaniem nie ma jednoznacznej definicji szczęścia. Każdy człowiek widzi szczęście w czymś innym. Przykładowo osoba, która teoretycznie ma wszystko (mega dom, pieniądze, rodzinę, wymarzoną pracę) może czuć się nieszczęśliwa. Na pewno pierwszym krokiem do osiągnięcia szczęścia jest zaakceptowanie samego siebie i zastanowienie się co daje nam najwięcej przyjemności.
Człowiek 2
Moją definicją szczęścia jest po prostu życie. Euforia kiedy poznaję kogoś nowego. Ogromną radość sprawia mi uśmiech drugiego człowieka, chęć rozśmieszenia kogoś czy pomoc. Czasami odwdzięczenie się od drugiej osoby może być najcenniejszym prezentem. Nie ma jednoznacznej definicji szczęścia. Dla każdego może to być  coś innego. Dla jednych liczy się sport, sława i pieniądze a dla innych to po prostu chęć życia. Ja zawsze pragnęłam żeby ludzie byli wdzięczni za rzeczy, które dla nich robię i żeby potrafili doceniać innych. Z doświadczenia wiem, że pomoc innym i ich uśmiechnięte twarze są w stanie zastąpić wszystkie prezenty materialne. Dlaczego moją definicją szczęścia jest życie ? Ponieważ potrzebuję kontaktu z drugim człowiekiem. Jego uśmiechu, dotyku.

Człowiek 3
Szczęście jest wtedy kiedy nie muszę się o nic martwić, kiedy się uśmiecham bez końca i kiedy wszyscy dookoła robią to samo. Szczęście jest wtedy kiedy jestem spokojna, szczęście jest wtedy kiedy mogę być blisko tych których kocham


Moje sesja, ciężko było, co jak co ale modelem nie jestem i to nie jest tajemnica, mam nadzieję że wam się podoba, piszcie w komentarzach co sądzicie !









Autorka zdjęć :

http://mabibloog.blogspot.com/


1 komentarz: